søndag den 28. marts 2010

Dejlig weekend

Som fortalt, så skulle weekenden bl.a. bruges til et besøg på
Kvindemuseet i Århus for at se "Netmaskernes" udstilling af
deres fortolkninger af dronning Margrethes kjoler og dragter gennem tiderne. Det var en fantastisk udstilling, meget
spændende at se hvordan strikkedesignere kan fortolke. Der var såmænd også små finesser som vi "almindelige strikkere" kan blive inspireret af. Bl.a. kan man med en  lang strikket snor lave blomster, det kan jo også bruges til f.eks. at lave en bil på en drengetrøje, eller et hjerte på en pigetrøje. Det er i hvertfald noget der er blevet indskrevet et sted inde i hjernen under rubrikken idéer ! Efter denne skønne udstilling, og et hurtig tur gennem resten af museet, gik vi på resturant og spiste en frokost. Det er jo ikke så ofte at jeg har muligheden for at være sammen med alle tre døtre på en gang, så når det endelig lykkes, så nyder jeg det så meget mere. Denne lørdag var sådan en stund, og vejret var pragtfuldt, så det blev også til en lille gåtur i byen. Det er længe siden jeg har været i Århus og slentre, men dejligt at gå og se på butikker - shoppe lidt, nyde selvskabet. 
Vel hjemme igen skulle yngste så til at lave optagelses-opgaven til TEKO færdig.  
Her ses et par af hendes designforslag. Jeg har ingen forstand på de dele, men synes at hun har lavet et flot arbejde, og håber så meget for hendes skyld at det er nok til at hun bliver optaget på hendes drømmestudie. Det betyder vel altid meget for forældre at deres børn kommer igang med noget som de gerne vil.
Weekenden blev også brugt til at bage nogle boller, det plejer at falde i god jord med nybagte boller, og det er unægtelig lidt sjovere når der er flere til at spise dem.
Idag har jeg kørt yngste til Brande til mine forældre,hvor hun skal være til imorgen, hvor opgaven skal afleveres i Herning - og derefter returnerer hun til København. Så er det ikke godt at vide hvornår jeg ser hende igen, men sådan er det jo når man bor så langt fra hinanden. Inden hun drog afsted fik hun lige den sjælevarmer som jeg har strikket til hende, jeg havde håbet at få et billede med indhold, men det lykkedes ikke, så I må nøjes med dette flade udtryk. Den er strikket i Holst garn i farven graphit, og den blev godkendt på stedet - hun blev vist egentlig meget glad for den.
Nu er der så lige et par arbejdsdage, så er de fridage igen, og forhåbentlig indbyder vejret så til udeaktiviteter. 
    Fuglene har travlt uden for vore vinduer, og vi har så fået et nyt udtryk bragt til huse af vores barnebarn Cille. Hun mener at "fuglene sidder i kø", og sådan kan det jo godt
se ud ;-)                                                              

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at få kommentarer - og gode fif