søndag den 21. marts 2010

Forårsdufte og store beslutninger

Det er dog et fantastisk forårsvejr i dag - den sidste sne er lige ved at give op - fuglene er i den grad i forårshumør - og er jeg også.
I dag har jeg været ude i haven en times tid - dejligt mildt vejr, og jeg fik klippet en buket Ribes - det er den slags som dufter, så nu dufter det af forår i stuen. Buketten står lige der hvor jeg ser hen når jeg sidder og strikker - så det er jo en dejlig udsigt, og et passende sted at hænge de "påskeengle"
jeg fik i "Operation Påskeglad".
Jeg har også hængt påskeæg op i troldegrenen, så er der lidt liv i det hjørne også. Midt i al denne pynten op, og mens jeg strikker derudaf på et laaaaangt ærme på yngstes sjælevarmer, så kommer der jo en masse tanker igennem hovedet om hvad jeg ellers skal strikke, og hvordan.
Det er hermed besluttet at jeg vil deltage i denne konkurrence, for jeg synes at det er kanldhamrende godt initiativ, så to par strømper skal strikkes dertil.
Endvidere er det besluttet at jeg vil lave mit eget "VM for hjemløse", sådan at forstå at under alle de kampe jeg ser under VM i sydafrika, skal jeg strikke huer, halstørklæder og strømper til hjemløse.
Med alle disse store beslutninger ønsker jeg alle en god søndag, og håber at jeg snart er færdig med den sjælevarmer - sådan nogle lange ærmer er dødkedelige at strikke !

fredag den 19. marts 2010

Se lige her ..........

Så blev jeg også ramt af "operation Påskeglad - og jeg må sige at jeg blev glad - se lige denne fotte indpakning, og indeni var der bare gode sager - mange tak til Camilla Gissel.
Så opfyldt af denne gode påskeglæde, så strikker jeg videre på sjælevarmeren til yngste, den er inspireret af denne, men strikket i Super Soft fra Holst garn i Graphite.
Der skal selvfølgelig lidt ændringer til fordi strikkefasthed og så videre ikke passer helt - men mon ikke det går alligevel.
Ellers skal resten af ferien bruges til gåture, lidt shopping og lidt familiebesøg, kort sagt; afslapning.

torsdag den 18. marts 2010

Ferie

I denne uge har jeg ferie fra jobbet, ferien blev bestilt fordi jeg troede at på denne tid af marts måned kunne jeg starte forårsklargøring af haven. Et kort kik ud af vinduet siger mig at det ikke kan lade sig gøre.
I stedet kørte Jan og jeg en tur til Flensburg, en hygge/ose/shoppetur, og som det kan ses, så fik jeg købt lidt garn og nogle strikkepinde som jeg manglede.
Om jeg manglede garn - jeg mangler altid garn, og når der er gode tilbud, så slår jeg til. Jeg fik to sæt strikkepinde for 9,90 euro det er vist ikke for dyrt.
Ellers er ferien bl.a. blevet brugt på at passe Cille, vores barnebarn på 4 år som var syg - en dejlig dag. Cille er jo egentlig kun Jans barnebarn, men jeg føler nu at hun også er lidt min.
Hun kom til os tirsdag aften, og onsdag morgen så hun at jeg færdiggjorde et par strømper
til Jan, dette fik Cille til at udbryde at sådan nogen ville hun også gerne have - men det skulle altså være i pigefarver. Vi kikkede i kasserne og fandt noget der passede damen. Jeg satte mig i lænestolen, slog 44 masker op, og strikkede det meste af dagen, mens Cille legede rundt om mig. Ind imellem skulle hun lige have en hånd til at få dukken i tøjet eller andet som en voksen kan bruges til, men ellers holdt hun mig til ilden ved med jævne mellemrum at komme og se om jeg snart var færdig - og sørme - da hendes forældre og lillebror kom til aftensmad kunne hun stolt vise sine nye strømper frem.
Garnet til strømperne kom fra Markno - Jans er strikket i Hot Socks Cotton Stretch, noget underlligt elastisk garn at strikke i, men det færdige resultat er lækkert. Cilles er strikket i Fortissima Socka Mexiko Cotton Strech, lækkert garn at strikke i, begge garntyper er med
41 % bomuld og 39 % uld, dertil lidt polyamid og polyester.
Næste projekt bliver en sjælevarmer til yngste - det har hun ønsket sig længe, og nu har jeg fundet et mønster, som næsten passer mig, og garnet er indkøbt ved Holst Garn.

lørdag den 13. marts 2010

Mudderbrun eller salthvid

Næh - den er stadig pænt rød min lille bil !
Hvor er det dejligt igen at kunne gå ude og vaske bil - uden fare for liv og lemmer - og uden at skulle iklæde sig mange lag tøj.
Men som det også ses på billedet, så skal der stadig nogle centimeter tøvejr til før vi er snefrie - men det går bestemt den rigtige vej.
I dag bliver det ikke til megen strikketid - der er en masse vasketøj der skal ordnes, og så skal jeg til Sanne Salomonsen koncert i aften med forudgående spisning - det bliver en kanon aften.
God weekend rundt i det ganske land.

fredag den 12. marts 2010

Nu kan sommeren godt komme

For nu er min første sommertop i år færdig - og sekvom garnet var uelastisk og lidt hårdt at strikke i, så er toppen helt bestemt et hit.
Dejlig blød og så er jeg helt vild med farven, som ligner et blødt mostæppe i en mørk skov.Nu er det så at overvejelserne starter; skal jeg starte med noget nyt, som f.eks denne sommertop, som jeg har garn til. Jeg kunne også strikke "Kryds og Tværs" af Else Schjellerup færdig, eller strikke de strømper jer er begyndt på færdige....
Sidste weekend havde vi besøg af ældste, hun havde stof med, for der skulle syes et
par "posebukser". Hun gik igang med at finde mønster - tegne - klippe og sy - og som billederne illustrerer så lykkedes operationen ganske godt :








Og mens ældste var travlt optaget af sit projekt, så fik jeg gjort trøjen til Karen færdig - hæftet ender og syet sammen under armene. Dejligt at færdiggøre noget - især når det er opskrifter der tager hensyn til min manglende lyst til større sammensyninger.
Som det ses, så er farvekortet fra Holst garn også fremme, det koster jo ikke noget at drømme.....
Vi fik da bl.a. set hvilken farve ældste godt kunne forestille sig at få en trøje i.
Ugen er også blevet brugt til at får købt en påskegave, som skal sendes til Fyn, så håber jeg at den falder i god smag der hvor den lander. Det er nu lidt hyggeligt at der er en der har lyst til at bruge tid på at vi er mange der kan blive glade op til påske.


torsdag den 4. marts 2010

Paro, Buddhahah og en lang køretur

Idag har jeg været en tur i Odense for at mødes med en masse andre gæve mennesker om en sæl. På min arbejdsplads har vi nemlig en Parosæl, som hedder Boris. Dagens erfa- møde var det treide erfa-møde jeg var med til om denne sæl, og også det sidste, for uanset hvor mange fotræffeligheder han nu måtte have, så kan selv en sæl ikke tåle så meget opmærksomhed. Vores gamle beboere er såmænd også lige så glade ved ham alligevel. Men når vi nu var kørt helt til Odense - en lang tur, så ville vi da også tage imod muligheden for at se "Innovation for robot- & velfærdsteknologi", og der så jeg så denne Buddhahah - er han ikke bare dejlig ?
 
 Hjemturen blev endnu længere end udturen, for der var sket et større uheld på motorvejen, men alt i alt en interessant dag - hvor jeg ikke fik rørt strikkepindene fordi det var mig der havde rattet.

tirsdag den 2. marts 2010

NEJ NEJ NEJ

Jeg gider ikke mere sne - men altså det bliver bare ved og ved. Sådan så der ud i morges da jeg skulle på arbejde - og det kalder de forår !!!


I løbet af dagen er det så faktisk blevet solskin - men alligevel - ØV.