søndag den 9. maj 2010

Dulce de leche

Hvad er det nu for noget - jo det er noget helt vildt lækkert. Jeg så opskriften her for meget lang tid siden, og har så forsøgt at finde ud af hvor man køber kondenseret mælk. Vores Superbrugs i Aalestrup sælger ikke så fremmedartede ting - men i lørdags var jeg i Viborg - og bingo - i en grønsagsforretning havde de det. Jan tog på kursus idag, og så var anledningen til at få kogt det og bagt nogle boller jo oplagt. Dåserne i en gryde kogende vand i 4 timer - ca. samme tid som det tager at bage grovbollerne. Så kommer den sværeste kunst - at vente på at det køler af. Men det er ventetiden værd, jeg synes at det smager så lækkert.
      

2 kommentarer:

  1. Har du en trykkoger Sigrid, saa tager det kun en time. Det smager hammergodt ikk?

    SvarSlet
  2. Hej Lin
    Nej - jeg har "renoveret" køkkenet fo maskiner jeg alligevel næsten aldrig bruger, så ting må tage lidt længere tid. Men dette er også værd at vente på.

    SvarSlet

Jeg elsker at få kommentarer - og gode fif