Så er jeg blevet færdig med bluse/jakke med kort ærme af Lene Petersen. Den er strikket i Indiecita fra Filcolana, og er 100 % alpaca fleece. Det er så lækkert blødt at man få lyst til at have det mod kinden hele tiden.
Opskrift og garn er købt her, og jeg har ændret en del i opskriften. Bl.a har jeg afsluttet rygstykket med hestetømmeaflukning, fordi jeg syntes at det var bedre end at strikke en belægning fra forstykket om om i nakken. Jeg har også strikket ærmerne direkte på, på den måde slipper jeg for at skulle sy ærmerne på, hvilket jeg sjældent lykkes så godt med.
Billedet til venstre skulle vise den fine nakke, det er blevet lidt utydeligt, men det blev ikke bedre.
Ældste fik trøjen lørdag, en dag efter hendes fødselsdag - og hun så ud til at den godt kunne bruges.
Hun blev yderligere begavet med en sommerkjole, og en bagebog.
Dagene går - og jeg går med - jeg venter stadig på det helt store energiboost af den kommende sommer.
Ørnsø og Arnakkekilden
1 dag siden
