søndag den 12. december 2010

Pulsvarmere eller halvhandsker ?

Ja kært barn har mange navne, og jeg aner faktisk ikke hvad den rigtige betegnelse er, men jeg ved at de er dejlige at have på!
Disse tre par er en del af den kalendergave mine piger pakke ud idag. Det første par er fra Syslerier af Sys Fredens, strikket så de passer til yngstes slag. De lyselilla - jeg ved godt at farven er helt gal - er strikket efter en opskrift fundet i sidebaren på denne side, og er til ældste. Det miderste par er strikket efter Irenes opskrift, og bliver åbnet i Paris af mellemste. Hun kan nok have brug for dem, for der var da temmeligt koldt i Paris da vi var der, i ugen der er næsten gået. Det er en dejlig by, men det blev mest til shopping i butikscentre, da vejret ikke var med os! Vi blev mødt af det værste snevejr i Paris i 23 år, men det kan ikke ændre på at det var dejligt at besøge mellemste. Jeg havde naturligvis lidt strikketøj med, og det var Viggo der underholdt på turen, dejligt nemt strikketøj. Og Rasmilla kan skrive en opskrift der er til at forstå!
Til sidste skal I se dokumentation for vejret i Paris - en "rød mølle" iklædt snevejr.

2 kommentarer:

  1. Lige meget hvad man kalder dem, så er de dejlige. Jeg fik først øjnene op for deres fortræffeligheder sidste vinter...men bedre sent end aldrig.

    SvarSlet
  2. Av, dem maa jeg tage et kig paa. Skoent at du havde en pragtfuld uge i Paris. Uvejret er desvaerre ikke overstaaet endnu, men vi andre "nyder godt" af snevejr i Paris, for saa bliver der aabnet for saltlagrene til os andre hehe.

    SvarSlet

Jeg elsker at få kommentarer - og gode fif