torsdag den 23. september 2010

Lidt nyt

Så er der lidt nyt herfra, hvor tiden går med at holde ferie og lade op. På mandag starter de sidste 4 dage i nuværende job - og ferien er blevet brugt til at komme overens med at det er den rigtige beslutning. Tak for de dejlige kommentarer til mit sidste indlæg, I har så evigt ret allesammen, og nu er jeg såmænd også lige så stille begyndt at glæde mig til at starte det nye sted. Øvelsen bliver selvfølgelig at undlade at løbe stærkere end hovedet kan følge med - men mon ikke jeg har lært bare lidt af denne proces, jeg håber.
Ferien er blevet brugt til en tur til England. Det har været en dyr ferie, når man sammenligner med hvad vi plejer at betale i Spanien, men pyt, det har været ok alligevel.
Der er også blevet bagt rugbrød, og det tager jo ikke mange minutters reelt arbejdstid at bage sådan et par brød. Derfor kan det også undere at der er så god salg i diverse brødblandinger, tilsat alt muligt man kan blive syg af. Producenterne slår sig op på at det er hurtigt, tjah - nogen gange lader vi os nok også snyde af deres smarte ord.
Jeg har også lavet en pakke - det er til mellemste som fylder år d. 8. oktober, og det er i god tid, men den skal altså også fragtes helt til Paris. Det bliver den så af ældste som tager derned en tur og fejrer hendes fødselsdag. Vi satser på et par dage i den skønne by senere på året. Der bliver såmænd også strikket lidt. Til Englandsturen havde jeg udset mig et topstykke fra Geilsk, fordi det så simpelt ud, og garnet er så dejligt blødt. Jeg fik også strikket hele det øverste stykke, men selv om Bente i sin opskrift skriver at man skal læse hele opskriften fordi der skal ske flere ting på en gang, ja så skrev hun ikke at man skulle nøjes med at gøre det hun skrev. Jeg fik taget alt for meget ud i kilerne, så det er trævlet op igen. Det kan gå helt galt når man tror at man kan, uden at tænke sig om !
Så jeg er lige gået lidt tilbage til simpelt strik igen. Det er så blevet til et par strømper som skal bruges som "farvelgave" til min dejlige gruppeleder. Jeg ved at hun elsker hjemmestrikkede strømper, og når de så er strikket i Regia Hand-dye Effekt, ja så er det lækkert på et højere niveau. Jeg håber at de vil falde i hendes smag. Det er også blevet til en lille taske til Jan, som han kan have sim mp3 afspiller i, strikket af en lille rest garn fra lageret. Det viser bare at det er vigtigt at gemme selv den mindste lille stump garn ;-)
Til sidste et bilede af et af de mest spændende steder vi besøgte i England; Stonehenge. Jeg følte mig hensat til tidernes morgen, og forsøgte uden held at forestille mig hvordan de flyttede disse sten helt tilbage mange år før kristi fødsel. Imponerende.

2 kommentarer:

  1. Åh - jeg har altid så gerne villet se Stonehenge.
    Det må være fantastisk at stå der og mærke historiens vingesus:-)

    SvarSlet
  2. Dejligt at I har haft en laekker ferie. Rigti god start paa det nye job. Og saa holder du os underrettet hvordan det gaar ikk?? Vi kan jo holde dig i oerene hvis du igen begynder at loebe for staerkt hehe.

    SvarSlet

Jeg elsker at få kommentarer - og gode fif