lørdag den 9. april 2011

Udflugt med strikkeklubben

Først vil jeg takke for kommentarene til min solskinstrøje. Jeg tog den på i dag, og solen har skinnet hele dagen, og jeg har været varm og tilpas - jow jow, den trøje vil noget!
Trøjen var med på tur med strikkeklubben, vi var på Rosenlund gårdbutik, hvor Margrethe Sejersen huserer.
Men inden vi skulle afsted, skulle jeg lige have nogle strikkepinde tømt, så jeg var klar til nyt strikketøj, så nu har jeg to sæt grydelapper, strikket i SOON. Det ene sæt er til en påskeleg jeg er med i, det andet sæt er til os selv. Jeg var også på bogkøb i ugen der gik, og købte "Mere feminin strik" af Lene Holme Samsøe, fordi jeg i blogland har set nogle helt fantastiske mønstre. Nu er det ikke fordi jeg ligefrem mangler mønstre, det er heller ikke ligefrem fordi jeg mangler garn, men jeg får alligevel det meste brugt hen ad vejen.
I dag startede bilen så og kørte til Tjele, og vi fik købt noget helt nødvendigt garn, og meget af det !!! Jeg fik bl.a. købt noget Kid Seta, til "Cecilia" - en romantisk cirkelbluse, - og den skal være til mig. Derudover en masse garn, som skal bruges til gaver - og derfor ikke bliver vist frem endnu. 
Efter at vi alle 5 havde fået indkøbt "lidt garn", gik turen til Viborg og til Café Arthur. Her fik vi tapas efter kokkens anbefaling, - og det kan nok anbefales, det var så lækkert. Se billedet herunder, og jeg ved ikke hvad det koster, for vi putter penge i en kasse hver gang vi mødes og strikker, disse penge spiser vi op når lejligheden byder sig - og det gjorde den idag.

Vel hjemme igen skulle rovet så ses efter og jeg er meget tilfreds med handlen. Særligt vil jeg fremhæve at Rosenlund forhandler Dansk Pelsuld, det virker meget dejligt. Men det sidste billede skal vise mine poser fulde af lækkerier, og så et nøgle Kid Seta i en dejlig rød farve, som jeg glæder mig til at få på pindene. God weekend derude i strikkeland.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at få kommentarer - og gode fif