fredag den 12. marts 2010

Nu kan sommeren godt komme

For nu er min første sommertop i år færdig - og sekvom garnet var uelastisk og lidt hårdt at strikke i, så er toppen helt bestemt et hit.
Dejlig blød og så er jeg helt vild med farven, som ligner et blødt mostæppe i en mørk skov.Nu er det så at overvejelserne starter; skal jeg starte med noget nyt, som f.eks denne sommertop, som jeg har garn til. Jeg kunne også strikke "Kryds og Tværs" af Else Schjellerup færdig, eller strikke de strømper jer er begyndt på færdige....
Sidste weekend havde vi besøg af ældste, hun havde stof med, for der skulle syes et
par "posebukser". Hun gik igang med at finde mønster - tegne - klippe og sy - og som billederne illustrerer så lykkedes operationen ganske godt :








Og mens ældste var travlt optaget af sit projekt, så fik jeg gjort trøjen til Karen færdig - hæftet ender og syet sammen under armene. Dejligt at færdiggøre noget - især når det er opskrifter der tager hensyn til min manglende lyst til større sammensyninger.
Som det ses, så er farvekortet fra Holst garn også fremme, det koster jo ikke noget at drømme.....
Vi fik da bl.a. set hvilken farve ældste godt kunne forestille sig at få en trøje i.
Ugen er også blevet brugt til at får købt en påskegave, som skal sendes til Fyn, så håber jeg at den falder i god smag der hvor den lander. Det er nu lidt hyggeligt at der er en der har lyst til at bruge tid på at vi er mange der kan blive glade op til påske.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at få kommentarer - og gode fif