fredag den 16. september 2011

Valencia er varmt og dejligt

Her er der ikke tale om garn, men en dejlig storby ! Vi har været der en uge, og det er en spændende by, med mange flotte bygninger. Vi var særligt optagede af området der tidligere var flod, men som nu, hvor floden er ført uden om byen, er blevet et reakreativt område. Det er fantastisk set af byplanlæggerne, og det givet er grønt og frodigt liv midt i byen, som ikke ses i så mange storbyer.
Der er også mange gamle bygninger, og der er masser af historiske indslag for dem der er interesserede i de ting. Jeg oplever bare, lader sanserne få frit spil, og lader batterierne op, og det går fint i spænd med at gå omkring og bare se...
Vi gik meget, vi sad på caféer og nød bare at lade det pulserende liv strømme forbi. Vi holder begge meget af at sidde og betragte de mennesker der er omkring os - det bruger vi faktisk rigtig meget tid på når vi er på ferie.
Vi var på en turistbustur rundt i hele byen, meget interessant, det har vi aldrig gjort før, men det kan måske godt blive noget vi gentager andre steder. Det giver et hurtigt overblik over byen.
Det var også en fodboldtur, og vi var på Camp de Mastella for at se kampen mellem Valencia og Athletico Madrid, en kamp der blev spillet kl 22 om aftenen, og vi sad i t-shirt - dejligt.
Hele ugen havde vi rigtigt fint vejr, 27-35 grader og en lille brise fra havet gjorde det himmelsk.
Det blev ikke til garnkøb, ikke fordi der ikke var garnbutikker, men på en eller anden måde så havde jeg glemt mit shoppegén derhjemme. Der blev strikke lidt, men det var nu mest på flyveturene, og mest strømper.
Det bedste indkøb jeg lavede var en helt fantastisk Desgual taske - den er jeg så glad for.

Til sidst et billede af strømperne, helt almindelige, og dog har jeg leget lidt med skafterne - de ryger i gavekassen til senere brug.

5 kommentarer:

  1. Det lyder som om I har haft en dejlig ferie. Sikken en lækker taske - den kan jeg godt forstå du er glad for.

    SvarSlet
  2. Desigual er yndlingsmærket her hos mig og din taske er simpelthen skøn :-)

    Ser ud til at ha´ været en dejlig ferie - understreget af de dejlige, farveglade strømper ;-)

    SvarSlet
  3. Det lyder som en pragtfuld tur. Spanien paa denne aarstid er guldet. Ingen garnshopperi, tja jeg tror ikke du er gaaet glip af saa meget, for spanierne er som franskmaendene: vilde med syntetisk.
    Din taske er da bare for laekker.

    SvarSlet
  4. Hov jeg glemte helt stroemperne. Spaendene farvespil, og din legen med skaftet er da helt i top.

    SvarSlet
  5. Hov jeg glemte helt stroemperne. Spaendene farvespil, og din legen med skaftet er da helt i top.

    SvarSlet

Jeg elsker at få kommentarer - og gode fif