tirsdag den 31. januar 2012

Trøje med fletmønster

Så blev trøjen med fletmønster færdig strikket, og monteret. Uh, hvor jeg synes at det er svært at få sømmen pæn i sådan noget tykt strik. Det blev bestemt OK, og yngste hoppede i trøjen, og tog den kun af for at sove, så den blev godkendt.
Opskrift fundet i Strikke Magasin nr. 11 - 2011, og den er skrevet af Lene Holme Samsøe. Opskriften går egentlig kun til str. 14 år, men med nogle ekstra masker i omkredsen, så blev den rigtig god til min høje slanke datter, - også selvom hun er nogle dage over 14. 
Den er strikket i Àlafoss Lopi, på pind 5½ og 6. Garnet er OK til en trøje til at have udenpå, men egner sig ikke til at have ind på kroppen, med mindre man er meget hårdhudet, da det er noget krads. Men det ser ud som om fårene har det godt på Island, der var i hvert fald meget halm i garnet.
Billederne er lidt mørke, men det var snevejr, det give dog t fint  indtryk af en god lang og åben "cardigantrøje".
Der blev også tilsat lidt "bling", set  her, og købt af samme.
Jeg har også fået strikket et par sokker, jeg har nemlig meldt mig  til en sokkeKAL, - strik et par sokker i hver måned i 2012 og vis dem på webstrik. Det kan måske få mit sokkestrik lidt op i gear igen. Jan mener at han mangler - men det først par var nu bare til mig  selv.

5 kommentarer:

  1. Tillykke til din datter med en smadderlækker trøje. Jeg håber ikke halmstråene vil stikke hende for meget.
    Det er flot arbejde.

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt forstå at din datter straks hoppede i den. Min datter på næsten 14 ville også synes om den. Flot arbejde!

    SvarSlet
  3. Det er bare en flot trøje, som enhver teenager må elske. Den klæder din heldige datter godt.

    SvarSlet
  4. Den er blevet dejlig, til en flot og slank ung dame.
    Der er rigtig gang i sokkestrikningen i det ganske Danske land. Jeg har ikke meldt mig til, for jeg snyder jo, og det går ikke:-)men jeg er nu rigtig tilfreds med, at min strikkemaskine og jeg klarer det der med sokkerne sammen.

    SvarSlet
  5. Tusind tak for jeres dejlige kommentarer.
    @Mona - jeg mener ikke at det er snyd at strikke på maskine ! Det er bare noget andet.

    SvarSlet

Jeg elsker at få kommentarer - og gode fif