tirsdag den 9. august 2011

Jannik fik en Viggo

Så kom dagen hvor Jannik fyldte 4 år, og Viggo skulle overdrages til den unge mand. Vi var inviteret til fødselsdagsfest, og selvom han slet ikke er ked af bløde pakker, så er det selvfølgelig ikke en trøje der får mest opmærksomhed midt i alle gaverne. Han fik biler i alle afskygninger - og det var lige som det skulle være.
Viggo er min anden udgave, og den er så dejlig at strikke, at der nemt kunne komme flere udgaver med tiden. Denne er strikket af Holstgarn fra lageret, og knapperne er købt i den lokale garnburik. Iøvrigt nogle billige plastikknapper, men jeg er lidt vild med dem. Opskriften er så genial med de ophøjede masker, som man så samler op i, derved fremkommer der en fin kant, som er med til at give det helt rigtige finish.
På ærmerne skulle der være en ensfarvet stribe op midt på, jeg valgte at lade striberne gå igennem, så den ikke bliver så fremtrædende, kun markerer, det kan jeg bedre lide. Ellers er opskriften fulgt til punkt og prikke.
Som det ses nedenunder var både fødselaren, hans storesøster og deres store fætter i dejligt humør på dagen.

Men der er desværre også sket trælse ting her på matriklen. Min gamle hund er gået til de evige jagtmarker - og det føles bare så trist. Hvergang jeg går ud af døren, så rammes jeg af tomheden, ingen glad lille hund der kommer og tager imod. Men han var gammel, og mæt af dage, så det var som det skulle være. Men trist det er det! Han ses nedenunder i en meget set position; støvsuger for krummer og andet godt under bordene.

4 kommentarer:

  1. Det er en meget smuk trøje - meget fint håndværk. Tillykke med den. Ja, det er trist at miste et elsket dyr.

    SvarSlet
  2. Dener så vaks den Viggo, og der er rigtig mange variationsmuligheder, den skal Jannik nok få fornøjelse af!
    Ja, det er mærkeligt tomt, når der ikke mere er en glad hund til at hilse en velkommen når man kommer hjem, eller står op eller...

    SvarSlet
  3. Hvor er Viggo bare fin ;-)
    Ja det må være trist og tomt uden hunden.
    Majbritt

    SvarSlet
  4. Det er helt rigtigt at bløde pakker ikke er det mest spændende i den alder, men alligevel så dejligt at få og sikke en lækker model. Tror du vi kan få et billede med indhold?????
    Og din dejlige lille hund, det var velnok triste nyheder. De fylder så meget i eens liv de små herlige kræ. Er selv gammelhund-ejer, og frygter den dag det bliver vores tur.
    Det hyggelige støvsugerbillede er meget genkendende og fik smilet frem. De giver een så meget de små dejlige kræ.

    SvarSlet

Jeg elsker at få kommentarer - og gode fif