mandag den 29. august 2011

Den rødeste røde

Så sprang min Cecilia af pindene, og sikken et dejligt strikketøj. Jeg følte mig underholdt hele vejen, måske lige med undtagelse af de sidste 15 cm rib.
Den er strikket i en tråd Kid Seta (70% Mohair og 30% silke), og 1 tråd meget tynd babyalpaca. Jeg valgte at strikke med to tråde, fordi min strikkeprøve kun i Kid Seta blev meget løs.
Lad det være sagt med det samme, jeg er vild med min udgave af Cecilia, men alligevel kunne den næste udgave godt blive som opskriften foreskriver 1 tråd Angel - el. lign.
Opskriften er ualmindelig velskrevet, og hvis man gør som der står, så kan det ikke gå galt. Jeg fik lavet en fejl på omgang 61 - og jeg kan berette at det er næsten umuligt at strikke dette baglæns i dette garn, så lad være ;-)
Nu er det så heldigt at der er rester af garnet, og det kunne godt blive til en Tara, der kan varme min hals i den kommende vinter. Tænk at have sådan noget varmt, meget rødt om halsen, til at lyse op og gøre glad i en mørk tid. Det synes jeg lyder tiltalende, så det vil jeg gøre.
men først skal jeg lige strikke en sjælevarmer til Karen, og så skal jeg lige strikke en drengetrøje og så .......... Tjah !

16 kommentarer:

  1. Hvor er det dog en dejlig farve, så køn. Nu må jeg da også snart i gang med min egen udgave :-)

    SvarSlet
  2. Sikke en fantastisk farve:-)

    SvarSlet
  3. Fantastisk farve! Det er sjovt at se så forskelligt Cecilia tager sig ud alt efter hvilken farve der vælges:-)

    SvarSlet
  4. Hvor er det en dejlig farve og en flot trøje.

    SvarSlet
  5. Den er bestemt skøn i den flotte røde farve.

    SvarSlet
  6. Hold da op hvor er den flot og hvor er den røde farve dog flot. Jeg var også vild med denne model da bogen kom, men efter at have set den rundt omkring i blog-land så er min interesser kølet.

    SvarSlet
  7. NØJ, hvor er den altså flot og det er lige den røde farve, jeg elsker allermest. Hold da op, hvor det klæder den model med en stærk farve :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er det en lækker udgave - farven er da et helt festfyrværkeri som man bliver glad af at kigge på :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
  9. Øjjj hvor er den flot og farven er super skøn :-)

    Den model har jeg også kik på, bogen er fuld af skønne modeller som gør det svært at vælge.

    Majbritt

    SvarSlet
  10. Hvor er den smuk - skøn, skøn farve - lige til at blive i godt humør af.

    SvarSlet
  11. Hvor er den bare flot..det er en fantastisk flot farve.;)

    SvarSlet
  12. Så smuk og lækker!

    Rød er også én af mine yndlingsfarver.

    SvarSlet
  13. Hvor er den dog rigtig, rigtig flot.

    SvarSlet
  14. Og saa og saa og saa, ja den kender vi andre ogsaa alt for godt hihi. Idéerne kommer hurtigere end fingrene arbejder.
    Utrolig smuk farve til en meget flot model.

    SvarSlet
  15. Superflot og lækker bluse ;o)

    SvarSlet
  16. When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox
    and now each time a comment is added I get three e-mails with the same comment.
    Is there any way you can remove me from
    that service? Thanks a lot!

    Also visit my web site Swiftpaydayloansonline.Co.Uk

    SvarSlet

Jeg elsker at få kommentarer - og gode fif