lørdag den 3. april 2010

Stille påskedage


Vi har besøg af mellemste her i påsken, og én af de ting hun ville nå, var at lære at strikke strømper. Jeg havde indkøbt et sæt strømpepinde str 2½ og garnet kunne hun så finde i kurven med strømpegarn. Hun gik frisk til sagen, og det går faktisk rigtigt godt for hende, især når man tager i betragtning at hun ikke er en meget øvet strikker.

Det andet projekt hun havde var at sy en festkjole, også det skrider pænt fremad. 
Men ellers er påskedagene gået stille og roligt indtil nu, vi nyder freden, - dejligt med sådannne oaser i et travlt liv. Der har været plads til sport i tv, der har været en serie 2 kamp i silende regnvejr, der er blevet set film og læst bøger, kort sagt nogle rigtige hyggedage. Om jeg har fået strikket - jow da! Jeg har strikket mønsterstrik - og når jeg så ikke læser mønsteret rigtigt, og jeg ikke kan tælle og jeg ikke har opmærksomheden på det jeg laver, ja så skal der jo trævles op igen. Jeg har nok strikke bærestykket 3 gange efterhånden, men det bliver vel færdigt engang. Det er ellers noget rigtigt dejligt garn at strikke i, men tålmodigheden bliver godt nok sat på prøve!
  

4 kommentarer:

  1. Hvor lyder det bare som ren hygge og dejligt er det .... jeg har også været ved at lære min niece at hælkle oldemors firkanter , til stor morskab for os begge , selvom hun godt kunne mestre teknikken . Forsat gode fri dage til dig og dine :-)

    SvarSlet
  2. Tja, der svaereste ved sokker naar man begynder er haelen. Men det er ogsaa en af de ting der bare skal proeves foerste gang hihi. Hyggeligt at I bare saadan har kunnet frakonekte den travle dag og slaaet HELT fra. Fedt. Vi er stadig "lidt" i travlheden, for min mand har arbejdsweekend suk.

    SvarSlet
  3. De er da hyggeligt, når man kan være sammen og hygge med strikkepindene. Hvad strikker du med det fine mønster? Jeg kender det godt, når vi ikke liiige bruger tiden på at læse opskriften ordentligt eller som jeg gjorde igår - fik snoet strikketøjet på rundpinden, fordi jeg så fjernsyn samtidig :(

    SvarSlet
  4. @Garnmoster; ja, det er så hyggeligt at lære fra sig, og af "afkommet" finder kysten til håndarbejdet.
    @Lin; ja hælen kan drille, men hun strikker i fin stil.
    @Joan ; Det er DROPS 113-16, og den tegner rigtig godt ;-)

    SvarSlet

Jeg elsker at få kommentarer - og gode fif