mandag den 19. april 2010

Laaaaaaaaaaaaang køretur

Vi havde bestilt billetter til flyveren fredag d. 16. april, med afgang fra Billund kl. 11.40, for at komme på ferie i Barcelona. Så da vi kom hjem fra arbejde torsdag, gik vi igang med at overveje hvilken strategi vi skulle vælge for at slippe uden om den islandske aske. Vi forsøgte at booke togbilletter hele vejen, det lykkedes ikke. Så forsøgte vi at booke flybilletter fra Frankfurt, da vi skulle mellemlande der på vejen hjem, men først ca. kl.21.30 lykkedes det at gennemføre en booking - sikkert fordi nettet var overbelastet på flybooking. Vi smed det sidste i kufferterne og drønede afsted sydpå, og lyttede til nyheder hele vejen derned. Meldingerne gik på at flytrafikken fra Frankfurt sydpå var uberørt af asken. Vi ramte lufthavnen i Frankfurt kl 7.00, og da vi kom ind stod vores afgang stadig som planlagt afgang kl. 8.05. Vi gik til gaten, en gåtur på ca 10 minutter, og da vi ankom til gaten stod der aflyst !!! Vi kiggede hinanden dybt i øjnene, tog nogle dybe indåndinger og besluttede os for at køre hele vejen. Vi var godt nok lidt trætte oven på en arbejdsdag og en køretur hele natten, men vi basluttede at skiftes til at køre med små intervaller - og så få sovet når vi ikke kørte. Kl. 23.30 tjekkede vi ind på hotellet - smed kufferterne hen i et hjørne og sov som små engelbasser hele natten. Lørdag aften var vi så på "Estadi RCD Espanyol", hvor vi så kampen mellem Espanyol og FC Barcelona på et fyldt stadion. Det var hele køreturen værd - en fantastisk stemning. Billedet øverst er beviset, på at jeg var der !
Søndag blev bl.a. brugt i operaen hvor vi så "Opera y Flamenco", helt fantastisk at se og høre, jeg har aldrig før set flamenco live - jeg er dybt imponeret.
Når Jan skal have sig en lille lur, så strikker jeg videre på Linnea, jeg huskede heldigvis at smide "hende" i kufferten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at få kommentarer - og gode fif